Veelgestelde vragen

Hier vind je een overzicht van alle ‘veelgestelde vragen’ onderverdeeld in rubrieken. Staat je vraag er niet tussen? Laat ons dat dan weten door middel van het formulier. Wij proberen alle vragen zo snel mogelijk te beantwoorden.

Algemeen

  • Kan ik mijn urine laten controleren?

    U kunt op werkdagen tussen 08.00 en 10.00 uur zonder afspraak uw urine langs brengen. U kunt deze op het karretje in de gang zetten met een ingevuld formulier. Wij laten u via het portaal of telefonisch de uitslag van het urineonderzoek weten.

  • Is de praktijk nog open voor nieuwe patienten?

    Ja, u bent welkom bij ons in de praktijk. U kunt zich inschrijven via het inschrijfformulier op onze website.

  • Hoe zet ik de website van mijn huisarts op het startscherm van mijn iPhone of iPad?

    Open Safari. Ga naar de site van je huisarts. Tik onderin (bij de iPad bovenin) op de Deelknop. ... Tik op 'Zet op beginscherm'. Tik eventueel op de naam van de site en typ een andere naam. Tik op 'Voeg toe'. Het icoon van de site staat nu op het startscherm.

  • Hoe zet ik de website van mijn huisarts op het startscherm van mijn Android telefoon?

    Open de browser Chrome. Ga naar de website van je huisarts. Tik rechtsboven op een pictogram met drie stipjes. Tik op 'Toevoegen aan startscherm'. Geef de site een herkenbare titel of laat de standaardbenaming staan. Tik op 'Toevoegen > Toevoegen'. Het icoon van de site staat nu op het startscherm.

  • Hoe krijg ik de uitslag van mijn onderzoeken?

    Uitslag van een onderzoek krijg je via het portaal tenzij dat anders is afgesproken met de huisarts. Je ontvangt een mail zodra de uitslag bekend is. De huisarts zal een toelichting schrijven bij de uitslag.

Afspraak maken

  • Hoe annuleer ik mijn afspraak?

    U kunt via ons telefoonnummer 0523 - 728181 en keuzeoptie '2' een bericht inspreken om uw afspraak te annuleren.

  • Wat kan ik doen als ik geen afspraak in het portaal kan boeken?

    Er zijn slechts een aantal plekken per dag beschikbaar om direct zelf in te boeken. Zijn deze volgeboekt? Probeer het later nog eens of maak een terugbelafspraak. Gebruik hiervoor géén e-consult.

  • Wat als ik vandaag de dokter moet spreken, het geen spoed is, maar de eerste terugbelmogelijkheid/afspraak komt te laat?

    Vraag u af of u voor uw klacht in de avond, nacht en weekenduren de huisartsenpost zou bellen. Is het antwoord ja, bel dan de spoedlijn. Deze is er ook voor zaken die niet kunnen wachten tot de eerste terugbelmogelijkheid of afspraak. We vragen u hier zorgvuldig mee om te gaan.

  • Moet ik een afspraak maken met de huisarts?

    Als je twijfelt, raden we je aan om eerst op thuisarts.nl te kijken. De informatie op deze site is opgesteld door huisartsen. Hier staan dus betrouwbare informatie en adviezen.

  • Hoe kan ik een afspraak maken?

    Je kunt eenvoudig een telefonische afspraak maken via de website. Je kiest zelf het moment dat jou het beste uitkomt. Op het gekozen moment zal de praktijk contact met je opnemen.

  • Hoe maak ik een afspraak op de praktijk?

    Op onze praktijk heb je rechtstreeks contact met de huisarts. Samen wordt bepaald of het zinvol is dat je naar de praktijk komt of dat dat niet nodig is. Handig, want hierdoor hoef je niet altijd naar de praktijk te komen. Mocht het wenselijk zijn dat je toch naar de praktijk komt dan plant de huisarts direct een vervolggesprek met je in.

Portaal

  • Hoe activeer ik mijn patientenportaal?

    U kunt een videoconsult plannen. Door middel van een videogesprek zullen we uw legitimatiebewijs controleren en daarna de inloggegevens van uw persoonlijke portaal delen.

  • Waarom is een identiek mail adres nodig om gebruik te maken van het patiëntportaal?

    Uw portaal is persoonlijk en daarvoor is een identiek e-mail adres nodig. Deze staat gelinkt aan uw patiëntendossier. Dit is de reden dat er maar één mail adres per persoon geactiveerd kan worden om verwarring tussen medische gegevens te voorkomen.

  • Wat heb ik nodig om gebruik te maken van het patiëntenportaal?

    Als je nog geen inloggegevens hebt, neem contact op met de praktijk om deze aan te vragen.

Home

  • Sterilisatie van de man op de huisartsenpraktijk?

    Huisarts dokter Schaap is gespecialiseerd in het uitvoeren van sterilisaties van mannen, ook wel vasectomie genoemd. Als u zeker weet dat u geen kinderen (meer) wilt, dan kunt u hiervoor kiezen. De ingreep vindt plaats in de vertrouwde omgeving van uw huisartsenpraktijk. Patiënten van zowel binnen als buiten de praktijk zijn welkom en er is geen verwijzing nodig van uw eigen huisarts. Voor meer informatie kijkt u op de pagina `werkwijze`

Staat je vraag er niet tussen?

Stel je vraag dan met het onderstaande formulier en wij antwoorden zo spoedig mogelijk. LET OP! Dit formulier is NIET bedoeld voor medische vragen, alleen voor praktische vragen. Voor medische vragen kun je onder "contact" een afspraak maken of een e-consult aanvragen.

    Huisarts Hardenberg
    Openingstijden
    Maandag08:00 t/m 17:00
    Dinsdag08:00 t/m 17:00
    Woensdag08:00 t/m 17:00
    Donderdag08:00 t/m 17:00
    Vrijdag08:00 t/m 17:00
    ZaterdagGesloten
    ZondagGesloten